loading...
arashaaa.rozblog.com
arashaaa بازدید : 45 دوشنبه 30 دی 1398 نظرات (0)

خراسان نوشت: هرساله با افزایش نرخ ریالی دیه متناسب با معیارهای شرعی واقتصادی، صنعت بیمه نیز با نرخ های جدیدی روبه رو می شود.

نرخ دیه مصوب سال ۹۷ برای ماه های عادی ۲۳۱ میلیون و برای ماه‌های حرام ۳۰۸ میلیون تومان اعلام شد. با پایان سال ۹۷ آن چه که  مطرح است نرخ دیه سال آینده و البته به دنبال آن افزایش قیمت بیمه شخص ثالث است. بر این اساس از آن جا که هر سال نرخ دیه متناسب با قیمت شتر تعیین می شود به نظر می رسد با افزایش قیمت شتر که امسال حداقل ۵ میلیون تومان است قیمت دیه برای سال ۹۸ ، احتمالا حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای روزهای عادی و  برای ماه های حرام رقمی حدود ۶۶۷ میلیون تومان خواهد شد. پیرو این رویداد آن چه که مستقیما مالکان وسایل نقلیه را متاثر می سازد افزایش شدید نرخ بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود.

قوه قضاییه تعیین می کند
در این خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت شتر، گاو و گوسفند، نرخ دیه ۹۸ پس از بررسی‌های کارشناسی در فروردین ماه اعلام می‌شود. اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این که مجلس اختیار تعیین نرخ دیه هر سال را به رئیس قوه قضاییه داده است، اضافه کرد: قوه قضاییه هر سال با بررسی تورم و قیمت اقلام شش گانه‌ ای که مبنای تعیین دیه هستند این نرخ را تعیین و اعلام می‌کند. وی افزود: رئیس قوه قضاییه پس از اظهارنظر کارشناسان در فروردین ماه این نرخ را اعلام خواهد کرد .

دولت می تواند جبران کند
یکی دیگر از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز با تاکید بر این که تعیین نرخ دیه یک قاعده فقهی است گفت: در این خصوص علما و فقها باید با توجه به پویایی فقه و فهم جدید از مسائل فقهی راهگشایی کنند . جلیل رحیمی در گفت وگو با خراسان با اشاره به تاثیر افزایش نرخ دیه بر بیمه شخص ثالث گفت: بعد از اعلام قوه قضاییه و افزایش احتمالی نرخ بیمه شخص ثالث می توان از طریق قسطی کردن بیمه یا حمایت دولت از بیمه ها به منظور پوشش سراسری بیمه راهکارهایی را اجرایی کرد ، به نحوی که بخشی از ضرر و زیان احتمالی بیمه ها توسط دولت جبران شود.

منبع: خبر آنلاین

arashaaa بازدید : 88 شنبه 28 دی 1398 نظرات (0)

بیمه نامه خودرو به طور کلی به بیمه‌هایی که برای خودرو صادر می‌شوند گفته می‌شود. بیمه‌های خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است که بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث و بیمه بدنه فقط خسارات مالی واردشده به خودروی بیمه‌گزار را جبران می‌کند. می‌دانیم که خرید هر یک از این بیمه‌نامه‌ها پیچیدگی خودش را دارد. میزان سقف تعهدات، اختلاف قیمت  بیمه بدنه در بین شرکت‌های مختلف و موارد دیگر باعث سردرگمی افراد می‌شود و در نهایت شخص نمی‌داند که آیا بهترین بیمه موجود در بازار را خریده است یا خیر؛ و آیا بیمه‌ای که خریداری کرده در مواقع خسارت می‌تواند از وی به اندازه کافی حمایت کند یا نه.

بهترین راه خرید بیمه بی شک راهی است که شما بتوانید تمام اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه خود را قبل از خرید ببینید و بتوانید آن را بین شرکت‌های مختلف بیمه مقایسه کنید. بیمیتو همه این امکانات را در اختیار شما قرار داده است تا نه تنها روند خرید ییمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای شما راحت شود بلکه از خرید خود رضایت کامل داشته باشید. در سایت بیمیتو کافی است مشخصات خودروی خود را وارد کنید تا بلافاصله به صفحه مقایسه هدایت شوید. در صفحه مقایسه، شرایط بیمه‌نامه خود مانند سقف تعهدات، تعداد پوشش‌ها و قیمت بیمه‌نامه را می‌توانید به طور دقیق و کامل ببینید. همچنین با تغییر در هر یک از این موارد می‌توانید ملاحظه کنید که شرایط بیمه‌نامه به چه شکلی تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر سقف تعهدات بیمه‌نامه خود را افزایش دهید می‌توانید تغییرات قیمت بیمه‌نامه را در هر شرکت ببنید.

منبع: تابناک

 

 

arashaaa بازدید : 51 چهارشنبه 25 دی 1398 نظرات (0)

اگر می‌خواهید بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید لازم است چند نکته ضروری و مهم را در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  1. قیمت بیمه‌نامه: قیمت بیمه شخص ثالث در بسیاری از شرکت‌های بیمه یکسان است. با این حال با استفاده از بیمیتو، قیمت بیمه شخص ثالث را در بین شرکت‌های مختلف، مشاهده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. گاهی نیز بیمیتو بر روی این بیمه‌نامه تخفیف‌هایی ارائه می‌دهد که شما از آن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.
  2. سطح تعهدات: یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در زمان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث این است که سطح تعهدات را مطابق با نیاز و خواست خود تعیین کنید. شاید ندانید که تنها با مبلغی در حدود 70 هزار تومان می‌توانید سطح تعهدات بیمه شخص ثالث خود را از 9 میلیون به 15 میلیون تومان افزایش دهید و اگر بخواهید این میزان تا سقف 180 میلیون نیز قابل افزایش است! در بیمیتو امکان انتخاب سطح تعهدات در اختیار بیمه‌گزار قرار داده شده است.
  3. تعداد شعب پرداخت خسارت: در بیمیتو این امکان وجود دارد که ببینید کدام شرکت بیشترین شعب پرداخت خسارت را دارد. وقتی تعداد شعب پرداخت خسارت شرکتی زیاد باشد، بیمه‌گزار می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه، خسارت خود را دریافت کند. در بیمیتو و در زمان خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران، آسیا، البرز و هر شرکت دیگری که مد نظر شما است تعداد شعب پرداخت خسارت در این شرکت‌ها نیز به شما نشان داده می‌شود.
  4. رضایت از مبلغ پرداختی و زمان پاسخگویی به شکایات: این دو مورد نیز در بیمیتو قرار داده شده تا بیمه‌گزار با توجه به آن‌ها بهترین بیمه شخص ثالث را که پاسخگوی نیاز وی باشد خریداری کند.
arashaaa بازدید : 53 چهارشنبه 18 دی 1398 نظرات (0)

تا همین چند سال پیش صنعت کشور به شکل سنتی مشغول به کار بود. روندی که طی بیشتر از 50 سال همچنان در قالب کهنه و قدیمی خود فعالیت می‌کرد. همه ما با بیمه‌ها سر و کار داریم و به نوعی خرید، استعلام و یا استفاده از بیمه‌نامه را تجربه کرده‌ایم. در کنار محدودیت‌هایی که خرید سنتی بیمه برای بیمه‌گزار ایجاد می‌کرد، وقت‌گیر بودن خرید و دریافت بیمه‌نامه نیز معضل بزرگی بود. این مسئله همچنان باقی بود تا اولین استارت‌اپ‌های فروش و خدمات آنلاین بیمه‌ای مانند بیمیتو به وجود آمدند و بازار بیمه کشور را با تحولی بزرگ که به نفع مردم و بیمه‌گزار بود تغییر دادند.

فروش بیمه‌ها به صورت آنلاین چگونه ممکن شد؟

طبیعتاً فروش بیمه به صورت آنلاین چالش‌های خودش را دارد. از مقاومت بازار سنتی در مقابل تغییر تا جلب اعتماد مردم و ارایه خدماتی شفاف همگی مسائلی بود که باید توسط این شرکت‌های نوظهور که می‌خواستند با غول‌های بازار سنتی بیمه مقابله کنند حل می‌شد. فروش این شرکت‌ها معمولاً از بیمه‌های اصلی شروع شد. همه ما با بیمه شخص ثالث آشنا هستیم یا نام آن به گوش‌مان خورده است. بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است که به همین دلیل باید توسط همه صاحبان خودرو خریداری شود. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و دریافت آن در محل، می‌توانست تجربه خوشایندی برای افراد باشد. اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود فضای آنلاین امکانات فراوانی در اختیار ما قرار می‌دهد که در بازار سنتی به هیچ وجه وجود ندارد.

منبع: GSM.ir

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 925
  • بازدید کلی : 4,020